måndag 6 april 2009

Pösmunken och sverigedemokrater

Det är inte lätt att tycka om pösmunken Christian i årets robinson. En bufflig, kaxig och dryg köttbulle med jobbig dialekt. Men jag har försökt ha överseende, det är en speciell sitauation ute på ön. Men efter ha läst den här artikel i aftonbladet inser jag att det helt lungt att tycka illa om honom. Citat som: "Jag är ganska kaxig och amerikansk i mitt sätt." och "Men jag har lärt mig att det som funkar på Stureplan funkar inte i folkhemmet.", samt det faktum att han sökte till programmet för att "..gå ner i vikt, lära sig av med sina dyra krogvanor och skaffa en solbränna" irriterar inte bara mig. Sen det faktum att han är pokermiljonär gör inte saken bättre.

På tal om Robinson, fasiken så kasst att be om att få bli utröstad. Speciellt med ursäkten "Jag lever mitt liv för att ha roligt och det är inte okej att tappa tandköttet, få svampinfektioner och svälta." Varför sökte hon då till Robinson? Snacka om att ta upp en plats för någon som verkligen ville vara med.

Haha, SD gör det inte lätt för sig. Snacka om att ge öppet mål till sina kritiker, som tackar och tar emot. Och vilka bortförklaringar, jisses.

Förtydligande: Jag har inget emot miljonärer, skulle gärna vara en själv. Däremot har jag mycket emot pokermiljonärer, men det är en annan historia.

6 kommentarer:

Västgötskan sa...

Är du ute efter att provocera?

"Sen det faktum att han är pokermiljonär gör inte saken bättre."

Vad spelar det för roll om han är miljonär eller inte?! Svenska avundsjukan som lyser igenom, måntro?

Wise sa...

Det är inte det att han är miljonär, det är det att han är pokermiljonär.

Västgötskan sa...

Ok. Och skillnaden är vadå, menar du? Upplys mig gärna.

Wise sa...

Det har med poker att göra. En kanske lite grinig och tjurig åsikt, men jag gillar helt enkelt inte poker. På samma sätt som vissa inte gillar fotboll, trav eller golf.

Västgötskan sa...

Eh? Så du menar att bara för att jag t.ex. inte gillar fotboll, så ska jag tycka illa om alla som spelar på stryktipset och ev. blir miljonärer?

Låter som en sund uppfattning, hör du... :-P

Wise sa...

Nee så menade jag inte. Men det hjälper inte någon son jag redan är lite anti mot att denna person är pokermiljonär.