lördag 4 april 2009

Frasses och trattkantarellsoppa

Vi hade tänkt att käka trattkantarellsoppa i går Fredag, men vi var så jädra nöjda över oss själva att vi tog två kuponger och for på Frasses och åt, jädrar i mig så gott. Anledningen till att vi var så nöjda över oss själva var att vi under hela veckan lyckats laga mat och följa matsedeln. Inte så illa om jag får säga det själv.

Måndag: Makaroniepudding
Tisdag: Palt
Onsdag: Mannagrynsgröt
Torsdag: Köttbullar och poatatismos





Istället roade jag mig att göra trattkantarellsoppa idag, medan Bettina sover ut efter nattjobb.



Trattkantarellsoppan är en höjdarrecept vi fått av Jeanette. Till soppan ska vi avnjuta ugnsrostade ciabattor med färskost. Receptet hittar ni här.

Igår var jag ute och svängde om i Umeås pulserande nattliv, jag hade kameran med mig men naturligtvis la den av. Jag tjår mig med att rapportera tills dess jag fått Hannas bilder. Hennes kamera kan man lita på.

Inga kommentarer: