tisdag 7 april 2009

Helgen vecka 14 - Lördag

Den första delen av Lördagen har jag redan skrivit om. En snabb resumé: Upp, till tavelsjö vattna blommor, göra soppa, äta soppa.

Vid 19-snåret hämtade jag och Bettina upp syster Hanna och åkte hem till Fredrik för att ännu en gång titta på katten Skurken. Sedan åkte vi hem till Effe och Mia för en trevlig Robinsonkväll. Mias dotter hade en polare hemma så sammanlagt var vi åtta personer som bänkade oss framför tv'n. Snacka om svenssons. Vi hade med oss en ostbricka, Mia hade bakat en kanelkaka, effe hade kokat kaffe och Fredrik hade med sig ett påskägg. Vi grisade alltså i oss i mängder framför tv'n, ännu mer svenssons. Av någon märklig anledning lyckades vi inte ta en enda bild på all mat, så ni får tro mig på mitt ord. Klockan nio körde jag Bettina till jobbet och återvände till Effe och Mia. Vid tio började folk gäspa och vi bröt upp.

Ungefär samtidigt ringde Matte och behövde skjuts från Ersboda till Pipes of Scotland. Eftersom jag efter 29 år i Umeå inte riktigt har lärt mig Ersboda så konsulterade jag eniro.se innan jag begav mig iväg. Jag har inte riktigt vant mig vid att ha en liten bil, så det var med nöd och näppe alla fick plats, Emma hade till på köpet med sig kryckor.

När skjutsningen var avklarad stannade jag till på statoil på Sandåkern och köpte chips och läsk, mums. Sedan åkte jag hem och bänkade mig framför Jeeves & Wooster fram tills 02:30 då Matte ringde och ville ha skjuts hem. Jag var hemma igen vid tre, och somnade vid fyra. Efter att ha hämtat Bettina vid sju så sov jag fram till halv tre på söndagseftermiddagen. Gäsp.

Inga kommentarer: