måndag 6 april 2009

Därför är personaltoaletter fräshare

Wendela skiver att var fjärde skoltoalettet är en svinstia. Jag tror nog inte att det är städarnas fel. På skoltoaletter råder andra regler än i resten av världen. Det är helt ok att ta hem toalettpapper, man kan använda 20 pappershandukar till att tvätta två händer. Tvål kan man använda till att smeta in spegeln eller toasittsen med. Att pissa i själva toaletten är absolut inte nödvändigt, det går bra att pissa på locket eller varför inte i papperskorgen? Sen om man har stor-skitit så det är poop överallt så finns det ingen anledning att använda sig av toalettborsten, låt det vara kvar så det kan torka fast. Och att spola är valfritt.

Därför mina vänner är personaltoaletterna fräschare.

Exemplen ovan är inte hämtat från min skola, här uppför sig barnen exemplariskt i 99 fall av 100. Men jag har varit på andra skolor och vikarierat, och där kan det se riktigt fördjävligt ut.

1 kommentar:

juancan sa...

Jag håller med dig! Det är inte städarnas och skolpersonalens fel at toaletterna ser ut som dom ser ut. Alla skolar har regler men inne i toan gäller inga regler. Det har att göra med hemuppfostran...