tisdag 7 april 2009

Adriano återfunnen samt dumma citat (och norsk cykling)

Adriano har återfunnitsm han verkar ha befunnit sig hos släktingar i Brasilien och bara tagit det lungt. Han uppges överväga att sluta spela fotboll. Tänk, det fanns en tid då jag vekligen trodde att han skulle bli världens bästa fotbollsspelare. Jag tror det var i junior-vm eller os jag såg honom första gången. Med en spelare som ser ut som en häst (ronaldinho) och en som skjuter som en häst så skulle Brasilien bli oövervinnerliga.

Lars Nylin listar de 20 bästa dåliga citaten inom engelsk fotboll här och här. Helt lysande, Ron Atkinsons ”Jag kommenterar normalt sett inte domaren, och jag tänker inte ändra på det för den här töntens skull” är skönast.

Hihi, norska är så roligt. En norsk cykelist ska förklara vad som hände vid en krash, "Det kom en tulling bakfra og dunket inn i meg". En tulling?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tulling är det samma som utlänning

Anonym sa...

Hadde du sett det sveitseren gjorde så hadde du nok også kalt han for ein tulling (idiot). Skandaløs køyring!

Wise sa...

Nu är jag förvirrad, en säger att Tulling är utlänning och en att det betyder idiot. Inte kan det väl betyda samma sak?

Anonym sa...

Tulling er det samme som idiot, men Hushovd er verdensmester i en ting: å skylde på alle andre.

Wise sa...

Ah jag förstår, trevlig att lära sig nya ord. Kan komma till användning i klimpfjäll i påsk, lär vara en hel del norrmän där som lever rövare ;)

Anonym sa...

Svensk er et artig språk - hva i helsike er "klimpfjäll"?