fredag 17 april 2009

Fredag förmiddag

Gav mig ut på platsbanken för att kika om det dykt upp några trevliga jobb att söka, men som vanligt kammade jag noll. Som vanligt finns det bara märkliga jobb, vad sägs om Tony till West Side Story, Brandingenjör/Riskingenjör eller Fartygsbefäl? Inga bibliotekarie jobb eller liknande som passar mig eller min utbildning. Egentligen spelar det inget roll om det dyker upp ett bibliotekariejobb, jag kommer endå aldrig att få det, inget erfarenhet. Det jag får sikta in mig på är att det dyker upp något vik. i Bjurholm eller likande, men det lär ju aldrig hända.

Som ni märker så länkar jag inte, det beror på att jag hamnat på nån jädra varningslista över allt för länkade bloggar så jag får ta det lungt med det ett tag. Funderar även på att dra ned lite på kvantiteten och öka kvaliteten, det går tyvärr helt emot min natur, hellre mycket av okej än lite av kanon.

Mina favoritbloggare skriver kanske 3-4 inlägg i veckan medan jag ligger på 15-20 om dagen. De har i sin tur mycket intressant att säga vilket kanske inte jag har, bra meningsbyggnad har de också.

Storstädningen pågår för fullt, har suddat en hel dörr från blyertstreck idag, tog en halvtimme. Annars så har jag även lyft undan soffor, hurtsar och liknande för att komma åt.

Parallelläser Alla tiders PG Wodehouse och Trainspotting av Irvine Welsh, en i sanning märklig kombination. Trainspotting blir plötsligt rätt så hurtig och alert, medan Wodehouse får något mörkt och dyster över sig. Lite som när jag blandade skivor på mp3'spelaren förra året.

På tal om mp3 så har jag lite problem med att få tag på musik av förståeliga anledningar, men jag har en hel del utbränt på skiva, gäller bara att få in dem på datorn igen. Vid datorn går det utmärkt att använda spotify men det går ju inte med telefonen. Än. Någon kanske vet hur det fungerar med 3g och bredbandstelefoner?

Nu är det dags att städa igen, ses.

6 kommentarer:

Bettina sa...

Du måste blogga flera gånger om dan...vad ska annars alla Svanefjords/Edlunds göra??!! Jag är totalt för kvantitet ;)

Benkt sa...

Ett sätt att lättare få jobb är kanske att bli mindre inskränkt och navelskådande och mer tolerant. Det finns t.ex. 4.000 yrkesaktiva och flera hundra studenter på två sjöfartshögskolor som inte alls delar din åsikt att fartygsbefäl skulle vara ett så "märkligt" yrke.

Med vänlig hälsning
Benkt Lundgren
inromationsansvarig,
Sjöbefälsförbundet
benkt.lundgren@ledarna.se

Benkt sa...

Ursäkta felskrivningen. Jag är naturligtvis INFORMATIONSANSVARIG.

Wise sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wise sa...

Jag kan ju nästan inte skillja på höger och vänster (hur ska det då gå med styrbord och babord?), samt har dåligt färgseende och hör dessutom illa. Till detta så har jag en viss panik inför att inte se land när jag åker båt. Tror inte att fartygsbefäl är grejjen för mig :) Sen kan jag inte låta bli att tycka att sjöbefälsförbundet har en in-rom-ationsansvarig är ganska kul ;)

Benkt sa...

Nej, att fartygsbefäl inte är grejen för dig (och kanske inte för mig heller, jag är bara kanslianställd redaktör) är EN sak, men det gör väl inte yrket per automatik "märkligt".

Däremot är det väl mindre märkligt att Sjöbefälsförbundet har en informationsansvarig? Fast det var kanske min ursprungliga felskrivning "inromationsansvarig" du syftade på.

Med vänlig hälsning
Benkt