torsdag 16 april 2009

Fjällen över påsk - En bildsaga

Tillslut har jag kommit mig för att gå igenom de dryga 400 bilderna som togs i Påsk och tar sammansatt en liten bildberättelse. Det nu kommer att få se är bara en bråkdel av allt trevligt som hände, följ med själva nästa gång.

Dymmelsonsdag
Efter en halv dags id satta vi oss med galna blickar i bilen och brände iväg de knappa milen. Resan gick bra, dåligt före sista biten, mat i Vilhelmina.


Väl framme tände vi en eld och läste i gästboken, en och annan öl slank nog ned.

Skärtorsdag.
Till frukost blev det bacon och ägg.


Sen blev det en promenad ned till sjön för lite pimpling. Ingen fisk. Notera min stol.



Senare på kvällen gjorde vi pizza, sen kom resten av gänget. Jeanette - Susanne - Emil - Pelle - Gert. Kaos.


Långfredag.
På sorgedagen roade vi oss kungligt i backen i Klimpfjäll. Skidor hyrdes och det bar av nedför backen. Gick riktigt dåligt till en början, har idag torsdag, 6 dagar efter fortfarande ont i kroppen. Sen så tog det sig allt bättre och bättre och jag lärde mig både att ploga och att svänga.


Det är svettigt att åka slalom.


Bettina solade och fotade.


Här försöker jag beblanda mig med riktiga skidåkare - The Edlunds.


Väl hemma i stugan blev det jäger och öl, sedan grillning och ätning med dåligt poserande samt en omgång guitarrhero.





Påskafton.
Lördagen var dagen för pimpeltävlingen Rufsennappet. Vissa fick åka skön kälke dit, andra fick åka skoter.


Det var mycket folk, och trots min pimpelstil så blev det ingen fisk för varken mig eller någon annan i sällskapet.



Efteråt blev det korvlunch. Jag tyckte det var varmt, Gert tyckte det var ännu varmare.


Efter tävlingen blev det en korttur upp på fjället, här betraktar Emil fjällens skönhet just innan han slänger sig iväg utför fjällsidan.


Sen blev det jäger och öl! I bakgrunden syns hunden Busan.


Till kvällen blev de en mycket god påskbuffé. Med snaps, skål!


Påskdagen
På söndagen blev det en lite längre fjälltur. Alla åkte baloba i dödsförakt.




Edlunds byggde ett fort och överföll mig med snöbollar, fick gömma mig i ett hål.



Hem fick vissa åka kälke, andra fick tolka (och vissa fick båda).



När vi kom hem blev det såklart jäger och öl, men det fastnade tydligen inte på bild den dagen. Istället blir det en bild på memoryturneringen som Emil vann storstilat. Det Jeanette har på huvudet är en slinghätta. Kvällen avslutades med två omgångar Chicago, jag vann en. Stort.


Annandag påsk
Eftersom vi och Berggren-Svanefjords skulle hem idag blev det bara en korttur ned på sjön. Gert och Susanne körde Emils skoter.


Av någon märklig anledning kan jag inte lägga till fler bilder i det här inlägget, fortsätter i nästa...

1 kommentar:

Bettina sa...

"Skön" kälke var väl att ta i...men roligt så in i h-vete var det! :D