måndag 6 april 2009

Helgen vecka 14 - Fredagen

På fredagen åt vi som sagt på Frasses och klockan nio släppte jag av Bettina på jobbet, dags att ge sig ut i Umeås pulserande nattliv. Jag ringde runt och hörde att det skulle vara någon form av förfest hemma hos Fredrik, så jag hämtade upp syster Hanna och åkte dit. Edter att ha sökt parkeringsplats i en mindre evighet så gick vi upp till Fredrik och gosade med katten skurken och såg på musikvideor, lyssnade på musik och drack öl (inte jag, jag körde).





Efter ett tag så insåg vi att det inte skulle komma några fler så vi drog ned på staden och hamnade på Pipes of scotland.

Där träffade vi bland annat Effe och Sumpen. Dom hade spelat på swedenrockkryssningen och hade festat oavbrutet i flera dagar. Full fart kan man säga, men stämmningen var hög och glad.


Fredrik, Effe, jag och Sumpen.

Inne på pipes var det smockfullt men inte så många jag kände. Eftersom det var Fredag blev jag trött ganska tidigt, men efter en promenad till Donken och en cola så kom jag in i andra andningen och gled runt och snackade med folk. Försöke övertyga en viss herr M om att vi gått på folkhögskola tillsammans, något han förnekade starkt.


Fredrik drinkköparen.

Klockan två stängde pipes och jag körde hem de som ville (effe försvann), sedan for jag hem och såg på Jeeves & Wooster.

Inga kommentarer: