måndag 20 april 2009

En lugn helg

Så är ännu en helg tillända, jag är nu en helg närmare 30.

Helgen blev lugn och trivsam. Middag hos Hanna och Anita i fredags, kyckling, sen blev det film. Mycket trevligt. Hann även med att skjutsa några festprissar ut på krogen. Dom hånade min bil, "Vilken tur att du tog den stora bilen", den kanske är liten, men bättre liten och rapp än stor och slapp.

På Lördagen blev det en kort sväng till Tavelsjö där styvpappa kikade under bilen, mätte och hummande. Sedan bar det av ut till svärföräldrarda d.ä. Där tittade fler gubbar på bilen, hummade och gjorde en mycket snygg lagning bestående av ståltråd, ingen tejp här inte! Jag grillade kalvfilé och fläskfilé, mycket gott men jag längtar efter vårens första flintastek!

På söndagen blev det loppis på Nolia med Effe, Mia och Fredrik. Hittade några King jag inte har, samt den saknade delen i arn-fyroligin. Hittade även en förstaupplaga av en bok av en viss herr Ernesto Guevara (Reminiscences Of The Cuban Revolutionary War) för 5 spänn, tack och bock. Dessutom fick jag tag på en liten bok vid namn "fransk lyrik", var ute efter Rimbaud, tyvärr var det inte några av hans bästa verk som var respresenterade. Just det, hittade även en grön oljelampa, kommer att passa utmärkt i biblioteket. Sedan hämtade vi upp Hanna och åkte upp på Strömpilen och damerna kikade på kläder. Bettina köpte en tjusig klänning. Sen blev det pizza och vidare färd till Hanna och Anita där vi tittade på mer film. Kusin Jon-Ol dök upp just innan vi for hem.

Jag stavade lugn fel två gånger av två. Inte bra. Hur många fler stavfel kan det finnas?

Inga kommentarer: