fredag 20 mars 2009

Idioti!

Läser på aftonbladet.se om kraven på flygvärdinnor som jobbar åt Gulf Air. Om ni klickar på länken och läser kraven förstår ni varför jag blir lite upprörd. Jävla dumma män som bestämmer sånt här och förstör för alla normala som jag. Det viktiga med flygvärdinnor (och stewardar) är väl att de ska vara trevliga och bjuda på kaffe?

Förr i tiden flög jag relativt mycket, 5-6 flygresor per år, och där såg flygvärdinnorna ut lite hur som helst, men vad fariken gör det? Jag fick mitt kaffe och ibland en macka, vad mer kan man begära? Egentligen undrar jag om flygvärdinnor verkligen behövs, är det verkligen så viktigt att alla flygpassagerare får kaffe? Säkerhetsgenomgången kan väl andrepiloten hålla i? Kaffet kan man ta när man landat.

För övrigt har jag en svåger som kan dansa flygvärdinnedansen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo fast flygvärdinner kan ju mer än bara att servera kaffe. De är ju också utbildade i första hjälpen och hur man på bästa sätt utrymmer planet vid en nödsituation. Plus att som vissa beter sig på flygplan så skulle jag inte vilja flyga om det inte fanns flygvärdinnor som tar hand om stökiga passagerare...