torsdag 26 mars 2009

Idioter i trafiken Del 2

Del 2 är snarlik del 1, båda bygger på folk som inte kan använda blinkersen. Detta exempel är hämtat ca 100 meter från Del 1, nämnligen i en rondell.



Jag (den röda bilen) kommer körandes för att svänga till höger för att köra över en bro och sedan ned på E4'an. Jag tittar och ser en annan bil (den blåa) komma i full fart från vänster i högerfilen. Jag antar eftersom har inte blinkat att även han ska över bron till E4'an och stannar för att släppa förbi honom. Men han kör inte förbi, han svänger helt oväntat till höger och kör åt det håll jag kom ifrån. Där står jag som en idiot och väntar, när det är han som uppfört sig som en idiot. Pucko! Där tappade jag 10 sekunder till av mitt liv. Gubbar är överrepresenterade bland detta idioter, fanns det inte blinkers förr i tiden?

Slutsats: Blinka när du ska svänga, annars så kommer jag och gör en falling down på er.

Inga kommentarer: