onsdag 25 mars 2009

Det städas i media

Det handlar mycket om städning i media idag. Storkyrkan ska storstädas inför Victoria och Daniels vigsel. Det räcker tydligen inte med dammtrasa, utan det ska vara rejäla doningar. Psccht, släng in södra poolen från Umeå kommun städservice, vi fixar det på två veckor med hjäp av speedball och vatten.

Överklassens ungdom var ute och svinade på ett hotell i Fjällbacka. Det var nakna flickor och spyor, jag vet inte om det låter så allvarligt, hur farligt är det om ett gäng ungdomar byter rum? Nåja, enligt rektorn hade dom gjort rätt för sig och betalat för extra städning. ÄR det verkligen ett sånt hårt straff, dom lär ju ha råd? Bättre vore om dom fick städa själva, alla mår bra av att torka spya då och då. Även DN skriver om saken.

Kanske inte riktigt om städning, men han höll iallfall rent på vänsterkanten. Här är en artikel om Stuart Pearce aka Psycho. Jag har läst att han spelade punk i omklädningsrummen innan matcherna, sånt skall uppmuntras. Men när skall det skrivas om min namne Denis Wise?

Jag har sen hon blev känd alltid tycker att Laila Bagge verkade vara ett förståndigt fruntimmer. Framgångsrik utan att vara jobbig och divig, både fötterna på jorden. Men varför blev hon tillsammans med Niklas Jävla Wahlgren för? Det är ju världens läskigaste släkt, tillfällig sinnesförvirring?

En som drevet går hårt mot just nu är Wanja Lundby-Wedin, LO-chef. Jag har inte riktigt satt mig in i vad saken handlar om, men det verkar som om hon utan att veta godkännt det som ligger till bakgrund till AMF-chefens pensionsskandal. Det jag tycker är märkligt är att människan sitter i 24 styrelser. Det är inte illa, och betalt får hon. Själv sitter jag i 0 styrelser, hur gör man för att komma med i en sån? Hur som helst så är hon toppnyhet på så gott som alla stora medier. SVD DN Aftonbladet Expressen Text-tv

Inga kommentarer: