måndag 23 mars 2009

Helgens händelser i den stora världen

Har varit borta från internet sedan i Fredags, och slänger mig snabbt över helgens händelser, mestadels från http://www.aftonbladet.se

Det stormar tydligen om facebook. Det är den nya designen som folk stör sig över. Jag kanske kan anses som konservativ i flera frågor, men när det gäller nydesign och liknande så tycker att att alla förbättringar är av godo. Jag gillar nya facebook, det var väl inte så länge sen det gjordes om sist och folk skrek ju om att det nya var såååå dåligt, men nu vill dom visst ha kvar det. Håhåjaja. En svenska vid namn Eliza skriver att hon inte bryr sig om quizzes längre. Men stackars dig då, jag tycker att quizzes mest stör och är ivägen. Det viktiga med facebook är väl att hålla reda på vad ens polare gör, och att kika på bilder.

Det råder visst UFO-feber i England efter att en stor del hemligstämplat material från 80-talet har släppts. Hur man fått för sig att hemligstämpla det som det står i artikeln är otroligt, jäkla galningar hela bunten, man blir ju bli mörkrädd för mindre..

En dansk företagledare skämtade vid säkerhetskontrollen och skapade ett enormt pådrag. Man kan tycka att det är fånigt och överreagerat, men det är alltid kul när det går illa för lustigkurrar.

Två kunder stoppade en rånare i Värmland. Sånt här är äkta civilkurage, hoppas kundera får någon form att diplom, eller varför inte skattesänkningar i några år? Bra gjort iallafall!

Åh så lycklig jag blir när det går illa för Leksand. Det är helt och hållet medias fel att jag ogillar dalmasarna så mycket. Var det 2001/2002 säsongen som var deras återtåg? Det stod spaltmetrar i alla tidningar om hur älskade och saknade Leksand var i elitserien, snacka och gullebarn. Varje Leksandsförlust är som en liten seger för mig.

HAHAHAHA!!! Fick du fikon Northug? Så länge den går dåligt för Sverige så får man glädja sig när det inte går bra för Norge. Har egentligen inget emot Norge och norska skidåkare, men jag blir så less på kempegutterna som vinner tamafan allt, dom är så jäkla överlägsna att det ibland inte ens är kul att se på vintersport.

Men dessa angrepp på fåntrattar, dalmasar, norrmän, lustigkurrar och galningar avslutar jag inlägg nummer 100. Återkommer med helgens händelser i den lilla världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, en blå bananliknande varelse??!!