måndag 23 mars 2009

Ännu en fåntratt

Västerbottenskuriren skriver här om en man som amnäld Umeå Feministfestival till diskrimineringsombudsmannen eftersom han inte blev insläppt. Snacka om en snubbe som vill göra en point. Han hade inget intresse av verkligen komma in. Han ville komma dit och tjafsa i dörren och sen få grina ut i tidningen, bara för att provocera och skapa opinion. Jag hatar sånt där, det är så lågt och värdelöst kasst att upphöja sina egna behov av att ta plats och synas till att förstöra för andra. Här var det en feminsitfestival för kvinnor, varför i helvete skulle han dit? Låt folk göra som dom vill. Ska jag fara och försöka bli medlem i PRO sen kalla det för åldersdiskriminering när jag inte kommer in? Åh, jag blir så arg.

Två små funderingar till. Trans-personer kommer in. Jag stöder homosexuella i alla sätt, dom ska få göra allt som andra får, och våld och hot och trakasserier mot homosexuella är så jäkla störande och lågt, jag stödjer dom gärna. Men varför ska alltid transexuella blandas in? Liksom, varför skulle jag kämpa för Babsan och Dame Ednas rättigheter? Fånigt var ordet. Och kunde inte killen som inte kom in på feministfestivlen påstått att han var utklädd till kvinna? Han kunde ha sagt att han hade damunderkläder på sig under..

Det andra, diskrimineringsombudsmannen, vad är det för ett jäkla ord? 27 bokstäver, det är lika långt som alfabetet, skärp er nu!

Inga kommentarer: