måndag 9 mars 2009

Helgen

Helgen började helt oväntat med att Matte ringde och sa att det var fest. Jag tog med mig mina vinst-öl (se tidigare inlägg) och knallade ner. Satt några timmar och drack öl med Matte, Emma, Emmas kompis och Jonas. Trevligt. Senare på kvällen ringde Jonol och sa åt mig att hänga med på x3m. Eftersom dom hos Matte inte kunde bestämma sig vart dom skulle så hängde jag på Jonol. Väl på x3m blev det mer och mer öl, och det blev väldigt vingligt. Tog kontakt med Björne och bestämmde att vi skulle mötas på Bishops Arms. Väl där så sökte och runt stället flera gånger, innan jag insåg att jag i själva verket var på Harrys, väldigt omsidigt, men jag fick ialla fall tillbaka inträdet, mycket schysst. Drack en öl med Björne och disskuterade bland annat ishockey. Mycket trevligt. Den gode Fredrik gav mig sedan skjuts hem.

Lördagen inleddes med stor bakishet, sov till tolv, sen från ett till fyra. Sen var det dags för flottmat, kycklingspett och strips. Läste Peter Robinsons nya, och försökte se melodifestivalen, men det var inte så kul utan Bettina (hon var på jobbet). Somnade alldeles för fort.

På Söndagen vaknade jag pigg och kry i ottan och läste ut Peter Robinson, jädrar så bra han är, tror jag skall skriva lite om honom och hans böcker vid tillfälle. Gav mig sedan ut på internet och försökte hitta hans tidigare böcker dom talbok, men ack så svårt det var. Efter det så vart jag lite nyttig och städade köket, sorterade tvätt, duschade och annat tråkigt. Klockan tre hämtade jag Bettina på jobbet och vi drog ut mitt mor och styvfar i Tavelsjö och mötte upp med syrran, Sven och ungarna. Vi fick en buffé beståande av Tacos, Blodpuddigt och våfflor. Härligt! Alltid lika kul med famlijemiddagar, återigen Anki så var det en fantastiskt idé. Vi var hemma vid sjutiden på kvällen. Vi satt och internettade ett tag, jag fixade Ankis ipod. Sedan såg vi sista Beck filmnen, I guds namn. Actionspäckad och spännande, men jag gillar när dom klurar och löser brott mer än då dom bara far runt och är arga.

Nu är helgen slut och jag sitter på jobbet och dricker morgon-te. Nu är det dags at jobba. Adios.

ps. I igår var det två år sedan André gick bort, vila i frid polarn.

Inga kommentarer: