fredag 20 mars 2009

Arbetsskador och helg

När man jobbar som städare får man efter ett tag märkliga arbetsskador:

* Man gnuggar bort skomärken på ica
* Man tvärputsar av fönsterrutor på dörrar
* Man drar ett finger över ljusknapparna hos bekanta för att ta bort damm

Samt det dummaste, efter x antal öl kan man få för sig att städa toan på pipes of scotland..

Nu barkar det mot helg, och jag kommer inte att kunna blogga då jag befinner mig i obygden. Trevligt ska det dock bli. Ikväll blir det badtunna/jacuzzi i Holmsund, sedan vidare till viskningar och rop för middag, kolla menyn!

På lördag bär det ut till skivsjö där Bettinas släkt samlas för grillning och skidskyttetittande, fruktansvärt nice. Jag ska sköta grillen, och eventuellt ta mig ut på en mindre skidtur, måste ju använda mina skidor och min snygga skiddress någon gång i vinter. Vi höres på måndag!

Inga kommentarer: