måndag 4 maj 2009

En lång helg.

Tredagars helger sliter verkligen på en, nästan skönt att komma tillbaka till jobbet, men bara nästan :)

I Tordags, alltså Valborg så kom Emma och Matte förbi och kikade på hockeyn, jag och Matte drack bärs, Emma och Bettina skulle jobba. När damerna farit på jobbet drog vi ut i Valborgsnatten. Jag hanmnade först på en fest på Haga där kusin och syster uppehöll sig. Jag var ganska i ordning när jag kom dit, sen så började Hanna blanda drinkar åt mig och förnuftet och all vett och etikett for all världens väg. Kvällen karaktäriserades av borttappade cyklar, vilsegåning och hyffsat pinsamt fyllesnack. v någon anledning jag inte har kommit på än åkte jag taxi hem.

Dagen efter mådde jag som jag förtjänade. Låg och kved till klockan 13 då det var dags att börja städa inför kvällens grillfest. Vid halv sex kom Matte, Emma, Hanna, Effe, Mia, Fredrik samt My och hennes kompis. Grillen startades och grillmaster Wise grillade fläskfilér för fulla muggar. Vi gjorde en förjädra god potatissallad samt aioli. Dum som jag är glömde jag att grilla Haloumin, typiskt. Det var god stämning och ölen rann allt fortare ned i struparna på alla utan mig och Effe. Vid 23-snåret välde vi in i Effes och min bil och drog ned på Scharinska där Oskar hade smygpremiär på den nya horror/metalklubben. Väldans trevligt, dock ett jäkligt sugit band. Träffade på gamle gode Kaj, och vi kom överens om att sammanstråla och dricka bärs vid första bästa tillfälle. När vi kom hem så städare vi, fasiken så vuxen man kan vara ibland.

På Lördagen var det dags att dra till Lycksele och SPA-weekend. Vi badade och badade och badade. Vi gillar verkligen att bada. Att bada är livet. Bada! Vi skämtade hela dagen om att vi skulle få någon form av lamm till middag, så lamm är något vi båda tycker illa om. Typiskt nog så blev det grillad lammrygg till middag. Bettina tyckte den smakade kofta, men jag blev positivt överasskad, om än inte frälst. Sen så badade vi ännu mer, ända tills vi blev utslängda. På hotellrummet dukade vi upp lite ost och kex samt vin och bubbel och satt och mös. Vid tolvtiden så gick vi ut på Lyckseles stolthet, nattklubben seaside. Jag kan dra slutsatsen att Lyckselebor är vädligt städade, välklädda och dansanta nattklubbsbesökare.

På Söndagen var det dags för resans (för vissas ;)) höjdpunkt Dollarstore. Vi betade systematiskt av hela affären och köpte ungefär halva. Jag skall inte vara orättvis, det mesta var sådant som vi behövde. Fick även lära mig något nytt, det finns en sak som heter spolglans som man häller i en behållare i diskmaskinen och gör disken mycket renare. Vilka grejjer det finns där ute!

Duktiga som vi är så ägnade vi kvällen att planera veckan och nästa helg, och som det ser ut så finns det ingen hejd på äventyr, middagar och aktiviteter.

Jag säger som Winnerbäck, det är ett gott liv.

1 kommentar:

Bettina sa...

BAAAAADAAAA!!!