måndag 18 maj 2009

Idioter i trafiken Del 3

Dagens idioter i traffiken handlar om en viss person. Personen i fråga körde en grön volvo 240 förra fredagen på ett makalöst dumt sätt.



Bilden föreställer som ni kanske ser bron över e4'an på Teg i Umeå. Jag (den röda bilen) kom körande på Bölevägen från på väg hem från jobbet. Jag kör över e4'an för att sedan svänga ned på den. Från rondellen utanför Tegsborg kommer en grön volvo för att även han köra ned på e4'an. Som ni ser på bilden så finns det både märken på vägen och en skylt som visar att den som kommer från Bölevägen har företräde, till på köpet så gäller högerregeln här. Jag ser att volvon kommer, och inser att han inte tänker stanna. Istället för att tvärnita så lägger jag mig bredvid honom så han ska inse sitt misstag. I volvon sitter en gubbe i 60 årsåldern med handen nonchalant på ratten. Sakta vänder han blicken mot mig, tittar ett tag innan han vänder sig framåt igen och fortsätter köra. Jag skakar på huvudet, bromsar och lägger mig bakom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

.. man kan bara hoppas att han insåg sitt misstag. Forl över 40 borde inte få köra bil ;)

Wise sa...

Haha, word :) Ne, skämst åsido så tror jag att han insåg sitt misstag, men brydde sig inte om det. När man passerat femtio finns det inga lagar.

Vronkan sa...

svar;
Carola kom 5:a och PH 6:a (eller möjligtvis 5:a hon också). Det är väl inga dåliga placeringar? Vi har skickat "unga pojkar" i form av The Ark och Martin Stenmarck..Kring 16:e plats för båda.. Jag tror att vi bara måste skicka en riktigt bra låt! :)

Wise sa...

Femma och sexa kanske är bra, men dom var lååångt ifrån seger. Stenmarck var 30 när han ställde upp, och arkarna är väl 30-40 bast, jag snackar en riktig yngling :) Jag har ett förslag på g nu faktiskt, läs bloggen.