tisdag 26 maj 2009

Fanatikerna slår till igen

Man kan diskutera fram och tillbaka med andra och sig själv om det rätta i att äta djur. I det stora hela så ser inte jag några större problem i det, vi människor är rovdjur och byggda för att äta kött. Mitt problem är att jag troligen inte skulle kunna döda ett djur för att sedan käka upp det. Okej, om jag var strandsatt på en öde ö och höll på att svälta ihjäl så skulle jag nog inte tveka på att strypa en pingvin. Men en helt vanlig vardag skulle det nog ta emot att dräpa en get för att få mig lite kebab. Kanske kommer jag att bli vegeratian en dag, kanske när jag fyller 40?

Nåväl, det var inte det detta skulle handla om, utan en artikel i dagen vk. En stackars krögare i Umeå blir förföljd, hotad och utsatt för skadegörelse ideligen. Detta utförs av degenerarade kräk som tror att dom har rätt att bestämma över andra människor. Dom tror att just dom har det rätta svaret, och det tillåter dem att göra i princip vad som helst för att nå sitt mål. Dom är lika goda kålsupare som religösa fanatiker, terrorbombare, nazister, krigsherrar, huliganer, massmördare och fan vet.

Att detta kan fortgå är helt otroligt, någon måste veta vilka det är, det måste komma fram. Inte minst deras föräldrar, jag vägrar att tro att det är vuxna människor som utför detta. Är dom nu mot all förmodan vuxna så tror jag inte att dom är kapabla att sköta sig själva utan bor fortfarande hemma hos mamma och pappa i en villa på Gimonäs, Grubbe eller Haga. Eventuellt så slummar dom runt i något kollektiv eller i en ockuperad kåk. As.

Det är inget fel på att kämpa för sin sak, men det måste ske på rätt sätt. Man måste följa lagarna i samhället man lever i. Väljer man att ställa sig utanför samhället så ska man fan inte ha någon sjukvård, inte få gå i skolan, inte få något jävla social bidrag, inget arbete, ingenting. Fuck off, flytta upp på ett fjäll och lev på kottar.

Ojoj, här börjar det spåra ut, dags att lugna ned sig och utföra lite hederligt arbete.

Som en liten notis kan jag nämna att jag ätit på garaget tre gånger, men blivit besviken varje gång. Kanske inte så lätt att laga god mat när man lever under hot.

Inga kommentarer: