måndag 18 maj 2009

Ursäkta!

Hej hej och ursäkta att jag itne skrivit något på flera dagar, jag skyller på slöa datorer och slö hjärna.

Nu har det ännu en gång varit helg, jag tycker det är helg hela tiden dessa dagar, nästan skönt med arbetsvecka igen, men bara nästan.

I Fredags var det Bettinas födeseldag, whohoo! Jag uppvaktade henne med hemmagjorda presenter, är man fattig får man vara kreativ, vi hade även bestämmt att hon skulle få köpa en hoper klänningar istället för presenter. Nåväl, jag hade fått för mig att jag kunde designa smycken, resultatet blev väl sådär. Jag gjorde ett halsband av trä, lim och sten som man tyvärr inte kan ha på sig för det vrider sig hela tiden. Typiskt. Helt oväntat grillade vi (vi grillar jämt) älg och gjorde en väldigt god potatisgratäng. Kronan på verket var en ädelostsås vi svängde ihop, toppengod. Efter maten kom Hanna och Fredrik förbi. Vi satt och surrade på balkongen, drack öl och hade allmänt trevligt. Just innan Bettina for på jobbet dök Matte och Emma upp, trevligt. Det blev en klassisk balkong/biljard fest med mycket musik och sång. Senare på kvällen kom kusin Jon-Ol förbi med 3 oidentifierade herrar, även det trevligt. Vid 23-snåret tog vi taxi ned till Scharinska och Zombie Club. Dead End spelade, jag och matte skakade skalle och sjöng med, grymt bra konsert. Jag lyckades även skaffa ett VIP-kort, tackar Oskar! När jag kom hem blev det youtubemania till långt in på morgonen.

Jag, Matte och en viss RG på Zombie Club.

På Lördagen garnerade vi smörgåstårtan vi gjort dagen innan (som jag glömt skriva om), det blev otroligt estetisk tilltalande och framförallt väldigt GOD! Hemligheten är ananas. Bettinas föräldrar dä kom förbi och vi käkade tårta och drack kaffe. Sen måste jag ha förträngt vad vi gjorde för helt plötsligt var Bettina på jobbet och jag var hos Hanna och såg på Melodifestivalen. Ska skriva mer om den senare. Hade trevligt hos Hanna, åt jordnötter och drack läsk. På natten åkte jag hem, stekte burgare, drack cola och såg Robocop, grymt bra film.

På Söndagen sov jag länge, städade, rakade mig osv. Vid fyra kom Bettinas föräldrar dy och Emil, samt Sussane. Vi åt upp resten av smörgåstårtan, Bettina öppnade presenter och vi hängde på balkongen och hade det mycket mysigt. På kvällen åkte vi ned på stan och kikade på direktsändingen av Ystad - Haparanda, kul att få se gubbarna i verkligheten. Vi delade på ett skrovmål på Maxim och sedan for Bettina på jobbet. Hon har verkligen jobbat mycket den här veckan, men nu ska det bli en veckas ledighet för henne. Jag åkte hem och såg på tv(!!), dokument utifrån om högerextremism i Europa. Italien och Ungern är skumma länder kan jag meddela. La mig tidigt men kunde ändå inte somna föränn ett. Nacken spökade, måste vara det otyglande headbangandet från i Fredags. Men vips så var det morgon och jag stod och städade klassrum igen.

Slut.

Inga kommentarer: