fredag 22 maj 2009

Klämdag

Eftersom jag tillhör det faaaantastiska facket kommunal så är jag tvungen att jobba idag. Fast egentligen gör det inte så mycket, det är rätt så nice här på skolan när alla är borta. Har lugnt och metodiskt städar tre klassrum och en korridor idag. Tre timmar istället för den vanliga ena timmen. Det borgar tametusan för kvalitet! Tog fika paus nu, dricker kaffe och tittar runt på lite bloggar. Det finns många märkliga personer där ute...

Hur gick det nu med rippningen av Dan Brown boken? Rippade in de första fyra skivorna igår kväll. Tuff som jag är så testade jag inte om de funkade innan jag la in dom på mp3-spelaren. Tvåan, trean och fyran fungerade utmärkt, men inte ettan. Typiskt dumt. Ännu en dag i tystnad.

Var som ni minns på magnetröntgen i onsdags. Det var inte alls så kul som man kunde tro innan. Det var ett förbaskat trångt rör dom skjutsade in en i, och man kunde inte se in/ut-gången. Jag fick övertala mig själv om att jag INTE hade cellskräck. Sen så började det klia överallt i ansiktet, men eftersom man inte fick röra sig så fick man ligga där och härda ut. Huvva. Fast det värsta var nog nålen som satt i armen och pumpade in kontrastvätska. Jag är väldigt skeptisk mot sprutor och alla annat som sticks in i kroppen, hoppas det tar långt tid innan nästa gång. Nåväl, efter en och en halv timme fick jag komma ut.

På onsdagskvällen så hade vi picnic i parken med anledning av Bettinas födesedag. Jag och Bettina, Hanna, Fredrik, Matte, Emma, Effe, Mia och Linnea satt och åt och drack vin tills det blev för kallt och vi gick in till oss. Som tur var så hade jag städat! Det blev en stillsam afton med allt det gamla vanliga.

Igår torsdag var det tänkt att vi skulle åka ut till Tavelsjö och äta lunch, men jag kände vid 10-snåret att jag inte var redo för att köra bil, så vi sov vidare till klockan 15. Oj vad jag behövde den sömnen! Det blev sedan middag hos Hanna och Anita, även Affe (el f) var där. Very nice.

Helg igen snart, ska bli middag med Ubbe och Omid ikväll, kulturnatta på lördag och förhoppningsvis tv-serie race på söndag :)

Aftonbladet vill ha Hysén i landslagen, jag vill ha Marcus Berg! Karln spottar ju in mål i Groningen, men kunde inte aftonbladet ha hittat en bättre bild på honom?

Inga kommentarer: