tisdag 19 maj 2009

Skurk or not?

Blev småsugen på ljudbok igen. Eftersom jag (nuförtiden) är laglydig och korrekt så gick jag till biblioteket och lånade en ljudbok, Gåtornas palats av Dan Brown. Boken ligger på 13 cd-skivor. Eftersom jag är en 21-century digital boy så tänker jag inte kånka runt med en bärbar cd-spelare utan ska rippa in boken på mp3. När jag lyssnat klart så kommer jag att ta bort filerna.

Den naturliga frågan på detta: Är detta lagligt?



Varför lånade jag då denna bok? Tja, stod och velade mellan den och Fallhöjd av Nick Hornby. Gillar båda författarna men Browns hade snyggare omslag.

Om ni undrar vad som hände med Raskens så kan jag meddela att jag tappat bort boken, mycket märkligt.

Får hoppas att det inte är något dumt kopieringsskydd eller liknande nu.

3 kommentarer:

Bettina sa...

Hmm...den ligger väl ändå i sovrummet?

Anonym sa...

Dan Brown, en nutida von Dänicken, väl?

/el f

Wise sa...

Bettina -> Jag såg den imorse, den måste ha gömt sig.

El f -> Jepp, men med undantaget att Brown inte påstår sig sitta inne med sanningen :)