tisdag 12 maj 2009

Ännu en helg

Tänkte bara skriva ned helgens händelser innan jag glömmer dom helt.

Fredag
Jobbade som en dåre som vanligt, sen blev det en tur till Rusta för födelsedagsinköp till Emma innan vi drog ut till mor och styvfar i Tavelsjö. Där var allt sig likt förutom att dom hade taperserat om i sovrummet, flyttat om lite osv. Vädligt lant-romantiskt, nice. Jag hade förmånen att få bestämma mat så det blev räkspett till damerna och rostbiffmacka till mig och Janne till förrätt. Till huvudrätt blev det grillat samt världens godaste potatis, råstekt mandelpotatis i vitlökssmör! Efterrätten var små bakelser i glas. Vi rökte cigarr, drack rom och tog det allmänt lungt. Just ja, det var någon form av hockey-match också..

Lördag
På Lördagen åkte vi ut till Lillsandsjön och hämtade en startmotor till bilskrället. Bettina skruvade loss en ljusställaranordning från en skrotbil, inte illa. Tanken var att vi skulle åkte hem sen för att vila lite och sedan städa, men istället åkte vi runt på loppisar. Hittade Lemmys självbiografi White line fever för 10 spänn, ett klipp!
Vi kom hem cirka en halvtimme innan gästerna skulle anlända så det blev panikstädning. Men som vanligt med våra bekanata så var dom sena, så vi hade egentligen kunnat ta det ganska lungt ;) Nåväl, sent om sider dök syster Hanna, och Bettinas jobbarkompisar Ubbe och Umid upp. Vi grillade kyckling, flintastek och haloumi, trevligt. Sedan blev det lite öldrickning och biljardspelande (ja, vi har ett biljardbord, litet med ändock). När mina tre folköl var slut rotade jag runt lite i skafferiet och hittade en halv liter sprit! Jo jag tackar. Vid nio for Umid på jobbet och vi fyra kvarvarande gick ned till Matte där Emma hade födesedagsfest. Det var en hel del folk, bål och smörgåstårta, trevligt! Vi drack och snurrade, tittade på dumma klipp på youtube samt hörde på Great Rush tio gånger om. Så går det när man har kompisar som spelar i band. Vid tolvsnåret var det dags för gänget att gå ut, jag och Bettina var förnuftiga och gick hem och gosade med katterna.

Söndag
Upp vid tolv och iväg till OK parkvägen. Styvfar Janne bytte startmotor och jag fipplade med lyset. Tack och bock för hjälpen. När jag kom hem insåg jag att fipplandet med lyset inte hjälpt ett dugg, typiskt (men jag fixade till det igår). Sen var det dags för söndagsmiddag hos Bettinas föräldrar. Lax och citronpasta plus världens godaste sallad, åt tills det kom ut genom öronen. Vi såg hockey och åt glass. Nice.

Ups, nu måste jag iväg och städa. Höres!

2 kommentarer:

Bettina sa...

Han heter Omid ;)

GalaXyBloggen sa...

Blogger Wise sa...

Vad är det för pizza? Den ser jäkligt god ut.

den 12 maj 2009 00:51
Radera
Blogger GalaXyBloggen sa...

Det är en havet utan musslor med en hel räksallad på från Ali i Holmsund. Grymt goda pizzor;)

Mats