fredag 29 maj 2009

Hoppsan

Glömde visst att blogga igår, nåja ingen skada skedd.

Jag har fortfarande inte gett någon helgrapport från förra helgen, och nu är det helg igen, illa. På fredagen (öööh) kom Omid, Fredrik och Matte förbi och grillade. Vi sparkade lite fotboll och drack öl. Sen for jag och Fredrik ut på Zombieklubb. Drack. För mycket. Åkte hem innan det skulle hände en olycka. Nå, så farligt var det inte, men bäst att vara på den säkra sidan.

På Lördag var det kulturnatta. Jag och Bettina gick runt och kikade lite på dagen, mötte Effe och Mia och en stor barnaskara. På kvällen var vi och Hanna och såg på Sarek. Riktigt jäkla bra, dom hade en 100 man stark kör bakom sig. Häftigt! Sen gick vi runt igen och kikade. Stod och väntade i ett år på Alanna Myles (sic) innan hon började sjunga. Fruktansvärt. Jag stod och led, det var så hemsk musik att jag nästan grät. Dåligt tunggung utan tyngd och gung. Gråååt! Träffade gänget, där var det full fart. Vi kände oss inte riktigt i partystämning så vi gick för att se Arish, ett band som kör irländsk folkmusik som jag länge velat se. Dom skulle spela 00:20, vi var där 00:40. Då hade just bandet innan börjat spela. Detta mina vänner är varför jag har problem med livemusik och festivaler..

STÄM FÖR SATAN GITARRERNA INNNAN!!!!!!!!!! Vem fan tror ni vill se er stå och plinka och testa cymbaler och dra kablar när spelningen redan har börjat? På med grejjerna och kör för fan, håll tiderna! Jag kommer aldrig att fara på ett ställe där jag inte får garantier att tiderna hålls. (sen kan jag skriva en meter ilska om extra-nummer men jag tar det någon annan gång)

Söndag? Ööööh, ööh, eh, minns inte riktigt.. Vi sov länge... Just det, vi såg ju Star Trek (på bio!!), mycket bra film!

---

Så nu är det helg igen. Tro det eller ej, men vi ska grilla!

---

Har börjat med ett nytt projekt, det innehåller bland annat nål, tråd och blod. Sneek peek utlovas.

3 kommentarer:

Burnser sa...

Hej Wiseman!

Really sorry that you missed the concert (that never took place) of ARISH at Kulturnatta. We should have begun at 00.20 according to the program but both Kulturnatta and Umea Scen Teknik combined to great effect to ensure that we never actually got on the stage before 01.00!! They then could not organise the sound so that at approx. 01.30 and after 2 attempted songs we abandoned the stage and played an acoustic set instead.

We are currently discussing with Kulturnatta abour re-staging what was supposed to be the launch of our new CD.

Over 200 people waited one hour in the cold and we are really sorry about that and it was not our fault.

According to Pipes of Scotland another 50-60 people turned up there on Saturday of Kulturnatta because of the misleading program printed by Kulturnatta....

So all in all it was a disaster for us too!!

Please come to our next gig in Umea and we will get you a pint and make sure you have a great time!!

Ha det bra!
Brian Burns
ARISH

Burnser sa...

Hej Wiseman!

Really sorry that you missed the concert (that never took place) of ARISH at Kulturnatta. We should have begun at 00.20 according to the program but both Kulturnatta and Umea Scen Teknik combined to great effect to ensure that we never actually got on the stage before 01.00!!

They then could not organise the sound so that at approx. 01.30 and after 2 attempted songs we abandoned the stage and played an acoustic set instead.

We are currently discussing with Kulturnatta about re-staging what was supposed to be the launch of our new CD.

Over 200 people waited one hour in the cold and we are really sorry about that but it was not our fault.

According to Pipes of Scotland another 50-60 people turned up there on Saturday night of Kulturnatta because of the misleading program printed by Kulturnatta....

So all in all it was a disaster for us too!!

Please come to our next gig in Umea and we will get you a pint and make sure you have a great time!!

Ha det bra!
Brian Burns
ARISH

Wise sa...

Oj vilken trevlig kommentar, alltid roligt när oväntade personer läser bloggen. Jag vet inte om du kan svenska, men du måste ha läst orginal inlägget på något sätt. Dock känner jag att jag skall göra en insats (kanske för alla läsares höga nöje?) och skriva på engelska. Here goes.

Hello mate, i understand that things like that can occour when you mix electronics and musicians :) At 01:30 i was in Vännäs, had to give some people a ride. Of course i shall come to Arish next gig! Irish folk is one of my favorite music, and dubliners, pouges and paddys irish clan is house-gods. And of course Lushes and tramps! Celtic punk does'nt goes of för hackor heller.