tisdag 12 maj 2009

Tisdagskväll

Har efter blandat skjutsande fram och tillbaka sjunkit ned framför tv'n och semi-finalen i melodifestivalen. Just i detta nu sjunger Sverige, vet inte riktigt, inte något tryck, det här kan gå illa..

Har köpt mig en burk oliver, troligen halsbränna imorgon.

Har läst två böcker av Marcus Birro de senaste dagarna; Svarta vykort och Landet utanför. Lite ojämna både två, men mycket bra. Jag skulle kunna drista mig till att säga att Landet utanför är en Jack för 2000-talet. Typ.

Är som sagt inne i en läsarperiod igen, trevligt, ska bli kul att se hur länge det varar den här gången. Gav mig tidigare ikväll in på Wilhelm Mobergs Raskens, skoj!

Ne nu ska jag ta mig en oliv och vara som en människa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, alltså "Jack" (jag antar du menar Ulf Lundells bok) var ju riktigt usel (iofs var filmen ännu värre), så förhoppningsvis ryms alla dina jämförelser med Birro i slutordet "typ", typ. :)

/ el f

Wise sa...

Jasså, tycker du det? Jag tycker den var helt ok. Min tanke var dock att det är en form av generationsroman. Typ.

Anonym sa...

Jag och Ulf Lundell levde nog i skillda världar, då det begav sig...
Moberg, inte många som läser honom nu för tiden, men väl mödan värd.

/ el f

Wise sa...

Jo sverige var stort redan på 70-talet :) Jag och Bettina diskuterade vad Karl-Oskars bror hette i utvandrarna, vi kom inte fram till det förän jag gick och kollade i bokhyllan (han hette Robert). Brevid utvandrarna/invandrarna stod Raskens som jag köpt på någon loppis nångång. Har läst lite om Raskens i boken av Göran Hägg, så jag tänkte att det nog var lika bra att läsa den nu.