måndag 4 maj 2009

Sugigt.

Fick nyss NEJ angående min senaste bibliotekarieansökan. Nu börjar jag misströsta ordentligt. Jag kommer fan aldrig att bli bibliotekarie, så jävla sugigt. Alla andra verkar ha gjort fantastiska val och lärt sig saker som dom kunnat använda till riktiga arbeten med riktiga löner och allt. Här sitter jag som en städare med gigantisk studieskuld. Hur fan gick det till?

Måste hitta på nått annat att jobba med, eller flytta. Men jag vill ju bo här i Umeå, det är ju min stad, alla jag känner bor här. Och vad annat ska jag jobba med? Jag kan ju inget, förutom att bona golv och putsa fönster. Har även bra koll på världshistorien, politik och religion, men vad fan hjälper det?

Jag skulle kunna bli en jättekänd fötfattare, men då måste man skriva en bok, och det går inte alls frammåt för mig, snarare bakåt. Och så måste man ha talang och kunna stava rätt också.

Det här jobbet verkade faktiskt ganska kul, speciellt att man blir krigsplacerad :) Men först och främst måste jag flytta till Stockholm, och det vill jag inte, och vad säger att jag får ett jobb i Stockholm när jag inte får det i Umeå?

Jag säger som Winnerbäck, det är ett hårt liv.

Inga kommentarer: