torsdag 7 januari 2010

Mina talangfulla vänner

Det är inte mycket som jag blir imponerad av eller beundrar i denna mörka värld. Brandmän och folk inom sjukvården är ju jäkligt duktiga. Samt folk som kan spela musik. Jag har inte sagt att jag gillar musiker, men jag kan inte förstå hur man kan göra musik. Jag försökte som ni kanske vet att spela flöjt för några år sedan, trodde mig kunna bli den nye John Sheahan eller Spider Stacy. Blev istället den nye 7-åringen som tvingas spela blockflöjt. Efter att ha övar några månader och bara lärt mig de första tonerna i Amazing Grace gav jag upp. Däremot känner jag en hel del grabbar som spelar i lokala band som verkligen har talang. Varför uppmärksammas aldrig dessa orkestrar? Hör ni det VF? Det finns andra band än deportees, cult of luna, sahara hotnights och meshugga. Tänkte bjuda på några klipp.

Den gode Rick spelar trummor i en uppsjö band. Bland annat Foursome, Hangups och Great Rush.


Great Rush har inga youtube klipp än, men lyssna gärna på deras myspacesida. Big Balls rekommenderas.

Mina goda vänner Effe och Fjej samt min gamle klasskompis Jenz är några som återfinns i Persuader. Gamla klipp med dålig kvalitet, men grym musik!



Effe hittar vi även i världens mest svårtstavade orkester Guillotine


Inte att förglömma är Dead End, med tavelsjöbekantingarna bröderna Johansson.

Inga kommentarer: