torsdag 14 januari 2010

Arbetslinjen

En moderat har alltså råkat ut för bajs i trapphuset. Han ringde städfirman som städar trapphuset och redan efter en halvtimme kom en städare och tog bort bajset. Moderaten blev väldigt glad och imponerad, och gav sig snabbt ut på facebook för att sprida glädjebudskapen. "Där här är arbetslinjen!" utropade han.

Men ursäkta mig, är det inte så städfirmor fungerar och alltid har? Folk ringer in, är det akut så skickar med någon på en gång. Jag har själv blivit blixtutkallad för att plocka bajs i ett trapphus. En halvtimme senare var jag där, efterföljd av 5 kollegor som gärna ville titta på. Nu var det inget bajs i trapphuset, utan lite jord som vaktmästaren skakat av från fötterna. Detta skedde långt innan moderaterna tog makten.

Visst, moderatens städ inträffade på en söndag, men mina kollegor har ofta ryckt ut för att plocka glas och liknande på helger. Det är så ett arbete fungerar. Vet inte moderaterna det?

Uppdatering: Tidigare stod det "En moderat har alltså råkat ut mig bajs i trapphuset" Öh, vad menade jag med det?

1 kommentar:

Åke Forsmark sa...

Om ryskan varit sjukskriven och gått och städat därför att man hotat henne med utförsäkring ... DÅ hade det varit arbetslinjen.