onsdag 11 augusti 2010

Snabba kast

Ibland vänder sig livet i synnerligen märkliga krokar. För en vecka sedan var jag en städare med ett roligt sommarjobb. Jag hade att se fram emot ett år till av städning, toalettskurning och handdukstvätt.

Så vips var jag en bibliotekarie, hejsan snygga kläder, meningsfullhet och självrespekt.

Men det slutar inte där. Helt plötsligt är jag inblandad i ett projekt som verkar väldigt spännande. Hejsan portfölj, anteckningsblock och almanacka.

På fredag säger jag förväll (vad i hela friden, stavas det så?) till 2000-talet, och 2010 talet tar sin början.

Nu ska jag inte klaga mig harmynt över städningen. Jag har alltid varit hos bra kunder och blivit väl behandlad. Har haft grymt trevliga kollegor och mina chefer har alltid varit ett stöd. Kommer att sakna människorna, men inte arbetet.

Ps. Det var efter jag blivit vegetarian allt började vända, karma?


3 kommentarer:

Skrytpappan sa...

Kör hårt!

Och.. det stavas farväl =)

Wise sa...

Inte enligt fröken iphone :)

Anonym sa...

Ja'men se där, Iphone, en nyordsbildare av rang. Respekt för innovatören! :)

Karma? Varför inte?

/ el f