onsdag 4 augusti 2010

Nya tider

Jag antar att alla som följer bloggen även är kompis med mig på Facebook, så det är ingen nyhet att jag idag (tillslut!) blev anställd som bibliotekarie.

Ska jobba som skolbibliotekarie på liljaskolan i Vännäs 80% fram till juli nästa år. Känns väldigt spännande, och lite läskigt. Men det bästa är att jag från och med nästnästa vecka inte längre är städare. Hade sån ångest för att börja harva igen tidigare i veckan, men så, poff så var det över.

Nå, det är en sanning med modifikation. Anställningen var som sagt på 80%, så jag måste fylla ut med iallafall 10% övrigt. Det lär bli städ, men om ni känner till något litet jobb så hör av er!

En annan bra grej är att det blir mycket ungdomslitteratur nu :)

---

Har firat det nya jobbet med att tvätta och dammsuga, men ikväll blir det nog någon liten öl.

Och "ingen bor i skogen".

Ps. Jag är typ inte städare längre.


Inga kommentarer: