onsdag 25 november 2009

Vem fan är punk?

Birro frågar sig idag vem fan som är punk?
Snor hans rubrik rakt av.

Jag börjar närma mig de trettio nu, och går antlingen klädd i arbetskläder eller någorlunda tjusiga fritidskläder. I tonåren däremot hade jag tuppkam, bondagebrallor, nitar, kedjor och gud vet vad. Men nog fan är jag mer punk nu än då. Då vågade jag bara göra som mina idoler sa, jag tänkte inte själv utan lät Jello Biafra och Joe Strummer bestämma mina åsikter. Nu tillåter jag mig att fundera igenom saker, tro på mycket och tvivla på ännu mer.

Och en gång i månaden lyssnar jag på Asta Kask och dricker folköl. Det är punk.

ps. Det blev ingen julpyntning igår, tupplur, tvätt och champions league istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tupplur och tvätt, det är punk. Champions League? Nja...

/ el f

Wise sa...

Skulle hellre ha sett nån millwall match, men jag har inte råd med den kanalen, det är punk :)