torsdag 26 november 2009

Damaskus

Jag är mäkta stolt över min laptop. Den är blå, tyst och lätt. Har ett stiligt skrivbord (alltså på datorn) med få och ordningsamma ikoner. Bakgrundsbilden är ett snötäckt alplandskap badandes i vintersol. Uppe i högra hörnet har jag vädret och temperaturen i Umeå. Och i Damaskus.



Varför jag har det är jag osäker på, men jag tror jag började med det när jag läste Arn böckerna. Hur som helst är det skoj att se hur vädret skiljer sig där och här. Tror det var 30 graders temperaturskillnad en gång. Just nu skiljer det sig inte alls så mycket, men tidigare idag var det 17 grader i Damaskus. Stjärnklart verkar dom ha dom rackarna också.

Det mest spännande vore att få veta om det sitter någon i Damaskus och har lagt in Umeå, helt oberoende av mig. Det vore häftigt.

Inga kommentarer: