onsdag 11 november 2009

Nystart?

Hej på er kära läsare. Har inte bloggat på ett tag som ni nog märkt. Har haft för mycket att göra, lite brist på motivation och lite annat. Har dock saknat att gå runt och fundera på vad jag skall skriva om, så jag tänkte göra en liten nystart. Försöka iallafall. (stavningsprogrammet gillar inte ordet iallafall, men det duger för mig)

Jag tycker att bloggen blev lite skrikig, tjurig och tråkig i slutet. Mina förebilder (i bloggandet, bevars!) Åke Forsmark, Kalle Lind, David Nessle och Marcus Birro skriver alla med en perfekt balans mellan det privata och det allmänt intressanta. De är fantastiska ordvrängare (men snälla stavningsprogram, ordvrängare är väl ändå ett ord?) och texterna är välskrivna och formuleringarna sitter som en sportkeps. Så bra vill jag bli, men det är kanske dumt att jämföra sig med riktiga författare och folk som uttryckt sig med ord i många herrans år. Men jag skall göra mitt bästa.

En annan förebild är såklart min stora lillasyster skrytmorsan, hon kan bli riktigt stor i bloggvärlden!

Nu är det hög tid för sängen, men håll utkik efter inlägg.

ps. Vill även slå ett slag för fakta- och fruktbloggen.

Inga kommentarer: