onsdag 3 juni 2009

Lemmen

Igår var jag och Bettina ute hos morsan och styvfarsan och staplade ved. Dom frågade i söndags om vi kunde komma ut och hjälpta till lite grann, visst sa vi. Det dom inte hade berättat var att det var tre kubikmeter ved. Tid tog det. Jag lastade från en stor hög på skottkärra, rullade tio meter, lastade av. Bettina tog emot, gick in i vedboden och staplade med preussisk nogrannhet och disciplin. 21:30 var vi klara och åkte hem. Idag har jag så ont så ont i svank, händer och axlar, aj aj.

God mat gick vi iallafall, baugette med köttfärs, tomat och ost. Kunde ha ätit tio stycken.

Just det, om nu läser kommentarerna på det här inlägget så får ni se mig briljera på engelska. Jag förstår inte, jag förstår, läser och talar engelska bra, men att skriva är hur som som helst.

Inga kommentarer: