tisdag 2 juni 2009

Just det ja, det har varit helg.

Det hände en hel del trevligheter i helgen, men jag tar bara upp två här.

I Lördagen var vi på picknick vid flygplatsen! Just där landningsbanan börjar satt vi. Om jag minns rätt så var det jag, Bettina, Matte, Emma, Effe, Mia, Fredrik, Oscar, Danne, Frida, en liten plutt samt två som jag tyvärr inte vet vad de heter. Ruggigt trevligt var det, även om det inte kom några stooora plan, bara några mindre. Men vad gör det?


Vi satt vid krysset.

På Söndagen var jag och Bettina på Sävar Marknad och höll på att förgås av värme. Vi bestämmde oss för att ta årets första bad. Vi åkte ut till Obbola och Fläse(?) havsbad. Det var INTE varmt, fick nästan hjärtklappning. Men två doppningar blev det. Ska lägga upp bildbevis sedan.

Kan väl slänga in en kul grej till. Vi satt i Rådhusparken och lyssnade på Whitesnake när två poliser kom och började hälla ut öl. En kvick person var snabbt på plats med sin tomflaska och undrade om det var påfyllning. Hehe.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det heter Fläse, havsbadet. Om ni var där det ser ut som en lagun...
Väldigt vackert där ute.

/ el f

Wise sa...

Alltså det var just bredvid marinan, och på andra sidan vattnet står stora oljecisterner. Är det där?

Anonym sa...

Nej nej, det är ju Byviken det... om du fortsätter vägen söderut till slutet av Obbolaön, så finns det två havsbad att välja på: Vitskärsudden (åt öster) och Fläse (åt väster eller höger om man så vill)

/ el f

Wise sa...

Ah, tyckte det såg lite tråkigt ut :)