måndag 8 juni 2009

Helg-slut

Var grymt besviken efter fotbollen i Lördags men lyckades ändå ta mig iväg på en fest på Teg. Skoj fest men jag var knäckt och besviken, lyckades få i mig en 2.8'a. Vann "med andra ord" ihop med matte, en bragd om något. Gick hem vid halv två, fipplade med datorerna till 4, sov till 7, somnade igen vid 8, sov till 15.30. Enormt god middag hos Pelle och Jeanette, den som kom på bacon-lindad halloumi borde få nobelpriset. Fick en flaska mörk rom, tack och bock!

Eftersom det var söndagskväll så tänkte jag lägga mig i tid så jag sklle vakna pigg och kry till den nya veckan. Jo tjena. Fixade till en dator jag lovat att fixa för en månad sedan, brände ut en hel del grejjer från Bettinas dator, 1 tb tar snabbt slut i dessa tider. Dessutom installerade jag football manager 2008 på min lilla burk och la mig i sängen, skulle bara spela lite..

Jag gick in i editorn och gav IFK Norrköping lite extra pengar, tänkte låssas att en skogspatron tagit över laget och ville satsa på allsvenskan och cl. Tänkte dock inte på att i editorn är det pund som gäller, så när spelet startade hade IFK Norrköping 139000000 att shoppa för. Som tur är så är spelet så klokt att man inte kan köpa vem som helst till vad som helst. Lyckades dock köpa drygt halva GIF Sundsvall samt Tommy Jönsson och häckens målvakt. Även Ceasar Santin och en galen afrikansk anfallare som vräkte in fyra mål i första matchen. Och Hasse Berggren! 12 nya spelare under försäsongen. Som ni märker så hade jag ganska kul.

La mig vid ett, somnade vid två. Upp halv sju, jobba jobba jobba. Kaffe blogga blogga. Nu ska jag jobba igen.

---

Uppdatering. Jag kanske skulle skriva vilka jag var med också. På början av Lördagen var det jag, Bettina, Effe, Mia, Hanna och Fredrik. Vi grillade, och Mia hade gjort en kanongod efterrätt. Lagom till fotbollen for Effe, Mia och Hanna, Bettina åkte till Jobbet. Istället dök Matte, Emma och Micke, en gammal polare jag inte träffat på 13 år upp. Det var alltså jag, Fredrik, Matte, Emma och Micke som var på Teg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, VM-kvalmatchen Sverige mot Danmark var minst sagt ett slags mega antiklimax. Men Umeå IK och Degerfors vann ju sina respektive seriematcher, glädjande nog :)

/el f

Wise sa...

Man får vara glad åt det lilla :)