måndag 18 februari 2008

Melodifestivalen deltävling 2

Okej, då har det varit melodifestival igen, deltävling två i Västerås. Måste säga att jag börjar bli väldigt trött på den där tjejen som ska snacka med artisterna efter deras uppträdande. Som Anton i lönneberga skulle ha sagt: "Totalt värdelös". Nåja, Luuk var kul som alltid, och Björn Gustafsson fortsätter att leverera. Nu till bidragen (min poäng inom parantes, 1-8 p):


1. Ola - Love in stereo (5)
Bra låt men dålig sång, hade gått direkt till final om startfältet varit lite sämre. Bettina tyckte det lät som John Farnhams gamla hit "you're the voice", håller med.
2. Lasse Lindh - Du behöver inte vara rädd (3)
Gjorde kaffe när den låten var, men av repriserna att dömma missade jag inget.
3. The Nicole - Razbonka (1)
Men herregud så hemskt, vem släppte in henne?
4. Alexander Schöld - Den första svalan (2)
Buhu så dåligt, pojken verkar tro han är Per Gessle.
5. Rongedal - Just a minute (4)
Gillar verkligen bröderna Rongedal, dom sjunger grymt bra, men låten var väldigt svag.
6. Sanna Nielsen - Empty room (6)
Sjunger grymt, men jag gillar bara hårdrocksballader. Sanna kommer att vara stor i många många många år till.
7. Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza (8)
Mitt motto: Har dom ett dragspel får dom min röst, oberoende vilket land dom tävlar för. Gäller även här.
8. Johnson & Häggkvist - One Love
Carola är en förfärlig människa, håller verkligen med Fylking i carola frågan. Dock så var låten bra, och Johnson levererar alltid i melodifestivalen. (7)

Hade inte alls kunnat förutspå resultatet, men alltid kul med överaskningar. Kankse ska tillägga att alla bedömningar här är relativa, det är med melodifestivalmått som jag bedömmer, inte hur bra låtarna är i den riktiga världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du gillade kebabpizza-låten bör du se filmen Svart katt vit katt. Jädrar vad jugoslavisk härlig knasmusik dom spelar i den.

/Sven