måndag 4 februari 2008

En sån helg!

Måndag igen, men det känns bra efter att ha haft en sån grym helg. Helgen började med stor-fest på jobbet. 20-30 pers på förfesten, ös, öl och vin, utbredd fylla. Fredagen fortsatte sedan med middag på Äpplet. Vi var väl 300-400 pers, och maten var kanongod! Den officiella underhållningen var väl så där, men den inofficiella, att titta på sina arbetskompisar efter x antal bärs var mycket kul, jag var alltså nykter :) Efter en sväng till Obbola blev det hemfärd, där 3 kalla öl väntade på mig, samt anger management på tv, nice avslutning.

På lördagen så firades min, morsans och svågerns födelsedag. Jag och Bettina mötte upp med mamma, styvpappa, syrran och svågern på stan, sen vart det tre timmars bubbel på wilmas. Riktigt skönt, precis vad jag behövde. Smorde in mig med dyyyra krämer, kände mig minst 3 veckor yngre. Sedan blev det färd till Böleäng, där vi lagade till en buffe med allas våra favoriträtter, fläskfile, revbensspjäll, stekt potatis, sushi, räkor, räkbakelser, bröd, sallad, vin och öl! Gott! Lagom till middagen kom morbror med familj, och våra gamla grannar från ålidhem/röbäck, ett härligt gäng. Kvällen avslutades med en musik-quiz bettina gjort, skoj!

På söndgsmorgonen tog jag och bettina över svågers nintendo wii och spelade super mario galaxy, ojojoj så kul, blir nog att köpa ett själv! Sen hem och tupplura och goda med katten innan färden gick till Haga. Där fyllde min andra syrra 20 år, och det var middag med hela familjen. Jag hade önskat en av mina favoriträtter, balsamvinägerkyckling, och den var lika god som alltid! Sedan satt vi på cuteoverload.com i några timmar. Sen for vi hem och pysslade, innan vi kröp till kojs efter en underbar helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh, det är så trevligt att läsa din blogg! Keep up the good work...mer mer mer!!! Puss :)