tisdag 12 februari 2008

Konvalescens & Melodifestival

Jag har opererat bort en visdomstand, och befinner är konvalescent i hemmets lugna vrå. Jag har därför inte lyssnat på någon musik, och kan därför inte skriva några nya skivrecensioner, men hav förtröstan, mp3spelaren är laddad tills den dag jag återvänder till arbetet.

Jag har ett litet ubåtsfilmsrace här hemma. Har sett Jakten på röd oktober och halva Rött hav, och när den är klar bli det das boot. Har tänkt hinna med u-571(?) och Titta vi dyker tills på torsdag.

Jag lovade ju att recensera melodifestivalen, så här kommer deltävling 1:

Låtarna: (min poäng inom parantes, 1-8 p)
1. E-type & The Poodles - Line of fire (8p)
Kanonlåt! Borde verkligen ha gått direkt till final
2. Face-84 - Alla gamla x (2p)
Dansband? Tråkigt. Och vad fan syssnar willie crawford med? Han var ju tuff en gång i tiden.
3. Velvet - Deja Vu (7p)
En vinnarkandidat för hela eurovision, varför gick inte den vidare?
4. Brandur - Lullaby (1p)
Boooooring!
5. Michael Michailoff - That's love (3p)
Men snälla nån så tråkigt.
6. Amy Diamond - Thank you (5p)
Dåligt för att vara Amy, förtjänade inte att gå direkt till final.
7. Suzzie Tapper - Visst finns mirakel (6p)
Var ju inte alls en dålig låt, hamnade på rätt plats.
8. Christer Sjögren - I love europe (4p)
Ja vad ska man säga, den enda låten som fastnade på hjärnan. Men hur kunde den gå vidare?

Programledaren:
Luuk är och förblir sveriges näst bästa programledare.

Pausunderhålling:
Björn Gustavsson, vilken lirare! Resten var ganska trist.

Inga kommentarer: