måndag 18 februari 2008

Mary J Blige - Growing pains

Nu är jag lite efter. Skivan jag recenserar idag lyssnade jag på redan i Torsdags, så jag kan ha glömt något, men inte mycket. Skivan jag lyssnat på är Mary J Bliges nyaste platta "Growing pains" som släppes härom veckan. Mary behöver väl ingen närmare beskrivning, utan jag kör bara på.

Skivan har hela nittion låtar, väldigt generöst måste jag säga. Efter att ha rotat runt så har ett par guldkorn vaskats fram. De flesta låtarna är soul och rn'b, musik som jag verkligen inte gillar, musik som får mig att bli sur, tvär och lätt illamående. Men här och var så dyker det upp låtar som helt enkelt är musik, 90-tals ballader kanske man skulle kunna kalla dem, inte alls så tokiga. En och annan hip-hop låt finns även med, och du låter det ok. Mary själv har ju en grym röst, men vad hjälper det när musiken (än en gång) påminner och dåliga porrfilmer. Om Mary vill nå ut till en miljorpublik och tjäna multim med pengar så är det bara att fortsätta som hon gör, vill hon imponera på mig så får hon byta musikstil. Valet är hennes.

Andra recensenter maler på om hur öppen och sårbar hon är på den här skivan, inget som jag märker.

Sammanfatting: Soul = Dåligt

Bästa låt: Gn, minns inte

Betyg: 2

Dålig recension, jag vet, ska bättra mig.

Inga kommentarer: