onsdag 12 maj 2010

Stockholm / Örebro

Okej, kortfattat men välillustruerat.

Vi lämnade Umeå på torsdagseftermiddagen och brände söderut. Var tvungen att stanna i nordmaling, druckit för mycket kaffe. Sedan gick det undan, korv i Sundsvall och dollarstore i Söderhamn.

Var lite orolig över att hitta till hökarängen med bil, men det gick utmärkt. Hade en bra kartläsare. Väl framme fick jag kyckling och öl, somnade fort.

På fredagen tog vi oss till Kärrtorp, det Bettina skulle tatuera sig. Tatueraren var en munter person som trodde att det skulle ta två timmar. Sju timmar senare var han klar. Men det var värt det.






Sedan blev det pizza!
Sedan var det plötsligt Lördag och det var dags för mig att dra vidare till Örebro och Metallsvenskan där Sveriges hårdrockselit skulle göra upp i fotboll. På kvällen stod en konsert med Twisted Sister och Sabaton på schemat.

Gick fort att komma dit, gillar verkligen 120-vägar, mer sånt.



Och vem skymtar jag i Örebro? Är det minsann inte den gode Björne.



Pinsamt nog hade vi klätt oss likadant.

Vi tog oss iväg till arenan där spektaklet skulle äga rum. Så här såg det ut:






Tyvärr var det alldeles för kallt att sitta ute, så vi uppsökte närmaste o'learys. Där åt och drack vi kungligt.






Rätt var det var så hade klockan blivit sju och det var dags att röra sig mot konserthuset.



Utanför slottet stod Jean Baptiste och höll vakt.

Nå, konserten var kanonbra, man märker att både gubbarna och grabbarna var proffs.



Twisted



Sabaton hade eld, jojo.

Några som verkligen inte var några proffs var jag och Björne. Halv tolv stapplade vi in på vandrarhemmet och somnade framför Yrrol.

Samtidigt var Bettina på tjejfest i hökarängen där hon åt en god köttgryta.

Nu var det Söndag. Jag och Björne åt frukost och läste tidningen innan han hoppade på tåget hem till Skövde och jag åkte tillbaka till Stockholm.



Där var det bara att lasta bilen och dra vidare norrut.



Jag åt luft till förrätt på en trevlig restaurang i sundsvall. Till huvudrätt blev det pytt i panna för mig och pasta för Bettina.

Vi var hemma igen vid 23-tiden på kvällen. Bara att lasta ur bilen och dra ut till Obbola för att hämta katterna. När dagen var över hade jag kört 95 mil på 50 liter diesel.

Tack C och N för att vi fick äta och sova hos er. Tack el F för kattvakteri.

Inga kommentarer: