torsdag 27 maj 2010

En onsdag mitt i livet

Har varit dålig på att uppdatera bloggen, sorry. Har som vanligt mycket att göra, samt så håller jag på att fundera på nästa projekt, ni får veta tids nog. I helgen gjorde vi grymt mycket trevligt, men om det får ni inget veta. Jo! Jag, Bettina, effe, Mia och fjej provade hattar. Men det är allt jag yppar. Istället tänkte jag visa och berätta vad vi gjorde igår.

Först så var jag på jobbet i åtta timmar. Inte mycket att säga om det. Sen bar det av hemmåt för att hämta Bettina. Första anhalten var ÖoB. Vi köpte en massa nyttigheter, typ tandborstar och spolglans. Bettina hittade en enorm tub helosansalva. Jag vet inte varför, men den fick mig att känna mig lite illa till mods och en aning illamående. Märkligt.



(jag ska klippa mig)

Weee! Sen blev det pizza på berghem! Siciliana. Efter det, marängswiss på Göteborg!




Sen var det roliga slut. Det var dags för rensning i garderober och föråd. Jag hade tagit hem kartonger från jobbet, men dom tog katterna över så vi fick slänga i sopsäckar istället.



Nå! Vi började bland sängkläder, gardinerna och mattorna. Vi har hur mycket som helst. Två sopsäckar blev det. Lång in i garderoben hittade vi en bortglömd Gustafgardin samt ett duschdraperi vi fått av skrytmorsan en gång i tiden.






Av bara farten bytte vi alla andra gardiner också.

Av någon olycksalig anledning råkade vi hamna i vårar källarförråd. Där var det fullt. Och stökigt. Vi bar, svor och slet. Tillslut var våran stora bil proppjäklafull av grejjer som det visserligen inte ät något fel på, men som vi inte behöver.

Förrådet blev fint och Bakfickan (ett ställe för umeås hemlösa) fick många grejjer. Vissa saker ska ges till hemlösa som just fått en bostad och behöver inredning, resten ska dom sälja på loppis. Kul att få göra en insats för andra.

Tro inte nu att vi är klara med rensningen, ack nej. Det är väldigt mycket kvar.

Vi hann även med lite spännande tävlingar. Våran nya vattenkokare från Novaline mötte den gamle veteranen Fasset i en spännande duell i 1.7l-klassen.



Den nya (svart) vann med nio sekunder.

När man står på en stege så ser ens lägenhet helt olik ut. Var tvungen att fota.



Nu får det vara bra, adjö.

2 kommentarer:

Bettina sa...

Det är IOGT-NTO Medmänniska som håller till där och han som ska få en lägenhet är missbrukare men annars var det rätt :)

Wise sa...

Haha, ja bara någon blir glad så blir jag glad :)