torsdag 20 maj 2010

En sån dag!

Onsdagen. Den första dagen sommaren utnyttjades på riktigt. Direkt efter jobbet åkte vi till syster H och styvmamma A. Där väntade en mycket god måltid bestående av pastaplattor och köttfärssås, dvs lasagne. Gött. Direkt efter maten var vi tvugna att tacka för oss och bege oss till Öbackaparken.

Där hittade vi Effe, Mia, Fjej och Oscar.









Gubbarna provade fiskelyckan (den var obefintlig) medan Mia täljde grillpinnar.

Sen blev det korv och pinnbrödsgrillning, samt enorma mängder kaffe i den högst trevliga kvällssolen.












Plötsligt ropades det till! Mia såg en utter och utflykten förvandlades till en utterspaningsexpediton.



Uttern sågs dock inte till förän en stund senare när jag tömmde grillen. Blev så fascinerad att jag glömde bort vad jag höll på med och plötsligt brann min sko.



Nå, ingen skada skedd.

När vi sent om sider skulle hem fick vi oss en otrevlig överaskning.



Slut för idag.

PS. Har fått många klagomål på att jag skriver som en kratta. Jag skyller på trötthet, lathet samt pollenögon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig kväll men hur brukar man säga: efter sol kommer regn. Snopet med P-boten.

Spelar ingen roll hur du skriver men vad du skriver!!
/Jeanette