fredag 14 maj 2010

En torsdag i maj

Vissa dagar har man ingenting att göra. Förr i tiden verkade det inträffa ganska ofta, men nu så känns det som att motsatsen är betydligt vanligare. En sån dag var det igår.

Klockan 06:45 gick reväljen. Upp och äta sin smootie och åka till Bettinas jobb, skjutsa hem henne och åka till mitt jobb. Bra nog så var det kristihimmelsfärdsdag så jag behövde inte jobba. Istället tränade jag någon timme, drack kaffe och plockade ihop min fönsterputsutrustning.

Nu var klockan runt tio och det var dags att åka ut till Tavelsjö för att försöka få liv i gammbilen. Problemet är att det inte finns någon värme i den, samt att den kan börja koka vid dom mest otimade tillfällen. Efter att ha arbetat med uteslutningsmetoden så kom vi (jag och styvpappa) fram till att det måste vara termostaten som jävlas. Den kokades på spisen med verkade fungera bara fint. Däremot så var packningen riktigt dålig, och termostathuset sprack när man andades på det. Kan det vara problemet? Blir en tur till skroten nästa vecka.



Sprucket termostathus.

Sen grillade mamma korv!







Nu var klockan runt 13 och det var dags att åka till stan igen. På vägen filmade jag en ny spännande film, Kullavägen - The Movie, kan bli oscarsnominerad med lite tur.

Nå, nu var det fönsterputs hos svärmor J som gällde. Gick smidigt och bra, fick glass och kaffe.

Just det, var och fipplade med ett par paket mellan träningen och tavelsjö.

Nu hade Bettina vaknat och hemfärd stod på programmet.

Nu var klockan runt tre. Vi käkade lite och åkte sedan och handlade mat och prestenter tills idag. Vidare hem för att laga maten. Lär bli något så grymt gott!

Detta tog lite tid, och sen skulle jag äta lite själv också. Naturligtvis fastade jag i nya Världens Historia också.

Uret stod nu på sju och det var dags för det vi skjutit upp hela veckan. Stöda. Saker plockades ihop, toan sanerades, kattlådan tömdes, pappersinsamlingen återvanns, det dammsugades och skurades.

Plötsligt var klockan 21 och det var dags för Bettina att jobba igen. Skjutsade henne och åkte hem för några timmars lugn.

Med spöregn som fond och med en kall öl avnjöts hockyn, familjen Bernadotte samt Sveriges historia. Tack så mycket för tv4play och viasat-on-demand.



Sen var det sovdags.

Inga kommentarer: