måndag 19 april 2010

Måndag

Äuhm, ja.. Ibland kan det vara svårt att komma på ämnen att skriva om.




Smått panik idag när kaffeautomaten var ur funktion. Som tur är finns det två till, men dom är på fel våning och rubbar totalt min rutin.

Söndagen fortsatte med samma städiver som på lördan. Åkte tillochmed ut till öob och köpte mig en svabb! Nu skiner lägenheten som om den var nygjort. Eller gjorde iaf tills katterna fick för sig att jaga varandra i timmarna två, det yrde pälstussar.

Har skrivit inte mindre än fyra jobbansökningar, alltid lika svårt med de personliga breven. Man vill ju inte få det att låta som om man skryter, men man måste ju få med det man kan.

Har storslagna planer på att skriva ett inlägg om en av våra mest intressanta kungligheter. Nej jag menar inte Victoria (eller Vickan som den fräcka kvällspressen säger) utan gamle härliga Prins Eugene. Han är även känd som målarprinsen och gjorde en hel del bra och intessanta gärningar. Så länge får ni kika på en av hans tavlor. Den gamla eken, eller prinsens stamtavla som den tidens lustigkurrar döpte den till.




Nu blir det pakt!

EDIT: Min telefon tror verkligen inte att jag kan stava. Snabbt och enkelt bytte den namn på prinsen från Eugen till Eugene samt insinuerade att det var någon form av pakt på gång. Naturligtvis var det PALT som avsågs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka med dina härliga kommentarer, funderingar och klurigheter.

/Jeanette