tisdag 27 april 2010

The furminator

Slog till och köpte en furminator igår. 389 spänn på rea på arken zoo på teg. Jösses vilken grej! Det ser ut som en ganska ordinär katt-borste, men den tar bort död päls som.. Ja nånting som är grymt bra på att ta bort päls!



Sonny tyckte det var så skönt att Wilma fick en bamsekram.



En halv katt mindre, furminatorn är det där lila borsten.



Wilma tyckte det var lite läskigt, men det gick bra när hon fick ligga i Sonnys päls.



Från Felix och Wilma.



Sen tog jag andra sidan av Sonny..

5 kommentarer:

Karin E Jansson sa...

Haha! Jag började för ganska länge sen att samla all päls vi kammat från chilli, med tanken att jag skulle spinna ett garn och sticka en liten mössa som Chilli skulle tvingas ha på sig vid festliga tillfällen. Projektet ligger dock på is.

Wise sa...

Jag flätade en liten fläta av sonnts hår för ett tag sedan. Men pälsen från furminatorn kan jag fläta en pläd!

Anonym sa...

Kläm fast hårtestarna i nån trädklyka, så får fåglarna ett utmärkt boinredningsmaterial.

/el f (fågelfrämjare i dag) :)

Wise sa...

Smart!

Sara sa...

Åh herregud! Jag blev helt chockad, helt vansinnigt mycket hår!