onsdag 19 augusti 2009

Tröttness

Vet inte vad som farit i mig. Jag älskar att sova, klockan sju på kvällen börjar jag ränka timmarna tills det är dags att natta. Jag har aldrig aldrig aldrig problem med att somna, lägger mig, tänker på fotboll och somnar. Gångerna det tagit mer än 1 minuter de senaste åren kan jag räkna på fingrarna. Natten till tisdag kom jag i säng rätt så sent, somnade nog inte föränn vid ett halv två tiden. Naturligt nog så var jag väldans trött igår kväll. Bettina for till jobbet vid nio. Jag såg fotbollen på sexan och spelade football manager fram till halv tolv. Lade mig i sängen och läste lite, släkte lampan, klappade Felix brevid mig och så godnatt till Sonny under sängen. Försökte komma på sverigs backlinje under holland/belgien-em 2000 och tänkte lugnt och fint glida in i sömnen som vanligt.

Men icket. Låg och vred mig, flyttade kuddar, bytte sänghalva, klappade Felix. Inget hjälpte. Klockan 3 klev jag upp, fikade lite och spelade football manager fram till strax före 4. Gick sedan och la mig, låg och vred mig. Sista gången jag kollade på klockan var hon halv fem, efter det så måste jag ha somnat.

Klockan 06:30 ringde väckarklockan.

Jag är så utomordentligt trött, jag tackar alla högre makter för att inget har jävlats med mig (än). En mix av koffein, högt tempo och aggresiv musik har hållit mig igång till nu. Har nu mat i magen och har suttit på en stol i en kvart, inte bra alls. Måste komma igång igen, städa städa städa.

Det jävliga är att när det väl blir kväll i kväll så kommer jag inte att vara trött. Kommer att sitta och se Barca - City fram till tolv, sen krångla mig i säng vid halv ett. Bleh.

Aggresivt.

2 kommentarer:

Sara sa...

Usch då. Extremt drygt. Har drabbats av ngt liknande. Ligger och kikar på märkliga serier nattetid för att försöka få mig själv (genom uttråkning) att somna om.

Anonym sa...

Ingen fara, det är bara 30-års krisen som närmar sig nattetid ;)

/el f