tisdag 18 augusti 2009

Gäääsp..

.. och godmorgon kära bloggläsare! Har efter morgonens id suttit mig ned med en kopp kaffe och inväntar att klockan skall bli åtta. Ska ringa till veterinären och höra om dom har några bra tips på hur man kan avmaska katter. Vi brukar alltid avmaska grabbarna efter sommaren, vare sig det behövs eller inte. Sonny och Felix är inte lättlurade och äter bara torrfoder så man kan inte lura i dom några tabletter. Tidigare år så har vi hållit fast dom och sprutat in medicinen i munnen på dem, något som knappast lär gå i år. Sonny är STOR! Risken är överhängande för allvarliga människoskador.

Hehe, det lönar sig att citera tidnigsartiklar märker jag, besöksantalet steg från 10 om dagen till över 300 efter Onkel Kånkel inlägget. Lite fusk men va fan ;)

Nu när jag äntligen skaffat en dator som inte drivs av ångkraft så har jag installerat nya football manager (2009), jädrar vilken kul spel! Det är så snyggt, lyssna bara på ordet 3d-matchmotor. Mumma. Dessutom verkar det gå snabbare än vad gamla fm2008 gjorde på gamla datorn. Underbart. Dock var det inte lätt. Spelar med Millwall i CC-leage 1 (alltså division 3) och är inte direkt favorittippad. Lyckades spela oavgjort mot Sheffield W under försäsongen iaf, blir spännande att se när säsongen börjar på allvar.

Rensade svamp och såg på friidrott igår också, lämpligt terapiarbete för trött-chockade städare. Tack för svampen J! Friidrott ja, inte alls lika kul nu när svenskarna inte är bra, men det är mysigt att sitta och lyssna på svt's lallande kommentatorer.

Läser i dagens tidning att djurrättsaktivister misstänks ligga bakom "attacken" mot allstar. Känns inte det lite långsökt? Liksom dom kan väl inte gå till attack mot alla som serverar kött? Garaget var väl lite extremt i sitt köttande? Och bara det faktum att man har en palestinasjal behöver väl inte vara något bevis? Nåja, jag är ju ingen polis med ansvar för utredningar, och tur är väl det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förhoppningsvis är svampen plockad i icke Tjernobyl nedsmittad område (vilket inte är så många ställen runt Umeå, tyvärr). Fast ett svamp-ät om året klarar du nog i och för sig av, även från dessa trakter...

el f (f.d. mykologintresserad)

Wise sa...

Dom är plockade i Klimpfjäll om jag inte minns fel. Hur som helst så äter jag inte så mycket svamp, har i grytor då och då.

Anonym sa...

Jag blev plötsligt oerhört sugen på varma mackor med karl-johansvamp på och generöst med ost och fyllning :)

/ el f

Wise sa...

Ost och svamp på macka? Ne, tacka med jag smör och lök :)