söndag 23 augusti 2009

Tidningar,,,

Blev idag väldigt sugen på att köpa och läsa en fotbollstidning. Sagt och gjort ger jag mig iväg med bilen och besöker i tur och ordning: 7-01, pressbyrån och kiosken på Ålidhems centrum - alla butiker kända för sitt tidskriftsutbud. Man skulle ju kunna tro att eftersom fotboll är världens största sport så borde det väl i välsorterade butiker finnas någon svensk och några utländska läsegodisar. Men icket. Det som fanns var ett ex (på ett ställe) av 4-4-2, men det hade jag redan. Vidare fanns GOAL, men jag är inte en 14-åring som vill ha en poster på Grin-Olle Ronaldo samt Offside. Visst är Offside bra, men 100 spänn för en tidning som mestadels handlar om allsvenskan? Ne tack. Det som det däremot fanns gott om var:

* Inredningstidningar, typ 5-30 st på varje ställe
* Skvallertidningar
* Motortidningar, typ 15-30 på varje ställe
* Träningstidningar
* Innebandytidningar(!)
* Historietidningar, typ 2
* Manliga livsstilsmagasin
* Musiktidningar, typ 1

Detta cementerar min uppfattning om att världen till stor del består av idioter..

Sitter i sängen med min fräsiga dator och spelar football manager. Bettina ligger bredvid med sin fräsiga dator och spelar Mahjong. Senare ska vi äta kex och kika på Zlatan. Perfekt söndagskväll!

1 kommentar:

Sara sa...

"Detta cementerar min uppfattning om att världen till stor del består av idioter.."

- Skönt. Skönt att fler tycker som jag :) (Ja, inte angående fotbollstidningsutbud, utan rent allmänt)