fredag 27 februari 2009

Noterat 27 feb 2009

* Kristian Luuk tar över "på spåret" efter Oldsberg. Kunde faktiskt inte ha blivit något bättre val, men Kristian får öva på dålig göteborghumor. Helt lysande vore om den gemytlige Fredrik Lindström tar över efter den lika gemytlige Hellberg.

* Idag är det dags för herrstaffeten i skid-vm. Tänk, tänk, tänk om Sverige kunde slå Norge? Vilken lycka hade det inte varit att få tvåla till den skrävlande Northug. Men det kommer naturligtvis inte att hända, men jag lever på hoppet. http://www.dagbladet.no/2009/02/26/sport/ski-vm_2009/ski/langrenn/petter_northug/5046414/

* Idag är det öl-lotteri på jobbet. Vi har hållit på med det varje månad i flera års tid, men jag har aldrig lyckats vinna. Men är det min turdag idag? Vem vet.

* Glasögonen har börjat skärpa till sig. Ser inte dubbelt längre, och jag har återgått till min normala längd. Dock kvarstår problemet med perspektiven, när jag går runt och städar och tittar ned i golvet är det som om jag vore aspackad, stupade över en vävstol idag. Fick även katastrofal huvudvärk igår, men peppar peppar.

* Började lyssna på en skiva idag, men hann bara en låt innan längtan efter Arvet efter Arn tog över. Låten jag hörde var dock riktigt bra, gruppen? Stormwarrior, härlig tysk powermetal. Recension kommer så småningom.

* Sexbedragare lurade skjortan av umebor. http://www.vk.se/Article.jsp?article=257021. Är man så dum och kåt får man nästan skilla sig själv.

* Bokrea? 100 spänn för en bok är inte billigt. Det kan man få 100 böcker för i Vännäsby. Beställde dock några seriealbum, samt kompletterade några samlingar med hjälp av presentkort, tackar Jeanette och Susanne.

* Stockholm och Rob Halford närmar sig med stormsteg.

* Något annat som närmar sig med stormsteg är VÅREN! Om typ två små ynka månader så kan man sitta ute och dricka bärs och grilla. (det kan man visserligen göra redan nu, men det är inte samma sak)

* http://www.dn.se/kultur-noje/konstfackselever-slar-tillbaka-1.804473 Konstnärer är fasiken inte kloka, inte tror jag Zorn, Turner eller någon annan riktig konstnär flummade runt så här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Iiioooowiiiiih, VÅR!